کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

کتابخانه عمومی بقیه الله واقع در شهر توریستی آبگرم از استان قزوین می باشد

کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

کتابخانه عمومی بقیه الله واقع در شهر توریستی آبگرم از استان قزوین می باشد

کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

شماره ی تماس کتابخانه بقیه الله آبگرم 02834762894

مطلب درباره ی کتاب

چهارشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۰۱:۳۴ ب.ظ

کتاب میراث ماندگار 
 

فضل و معرفت انسان را می توان از اندازه ی گرایش و عشق او به کتاب و کتاب خوانی میزان کرد و می توان با این محک، گوهر آدمیان را عیار گرفت.
کتاب، میراثی ماندگار، پدیده ای باشکوه و با ارزش و عنصری رشد آفرین و روشنگر در پهنه ی زندگی بشر است. 
افتخار ما نیز این است که فرهنگ و باور های دینی ما، بر پایه ی ارزش بینش و دانش و ارجمندی کتاب و نگارش استوار است و خداوند منان، معجزه ی ابدی آخرین فرستاده اش را یک کتاب قرار داده است. قرآن کریم، سرآمد همه ی کتاب های عظیم و اسلام، دین اندیشه و معرفت،دین دانش و کتاب و معنویت است. اصولاً آیین آسمانی ما، پرچم دار کتاب و کتاب خوانی در زمین به شمار می رود؛ اندکی تأمل و کاوش در لابه لای زرین تاریخ اسلام، این حقیقت را به روشنی می نمایاند. همه ی فرهنگ ها با کتاب آغاز می شوند، با کتاب می بالند و تجربه های خود را به کتاب می سپارند. از این میان، اسلام بیشترین بهره را از کتاب برده است؛ زیرا وحی احمدی و گرامی نامه ی قرآن، از مشرق برگ و قلم درخشیدن گرفت و معجزه ی سترگ محمد (ص) در میان سطر های کتاب صورت پذیرفت.
همچنین پیشینه ی فرهنگی ما و شمار کتاب ها و کتاب خانه ها در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند جهانی، همه ناظر بر اهمیت کتاب و کتاب خوانی است. ما وارثان نظام گران بها، فرهنگ پویا و تمدن والای اسلامی، تا چه میزان باید به داشتن آثار مکتوب، افزایش کتاب و گستردگی کتاب خوانی، دل خوش بداریم و بر خود ببالیم؟
مقام معظم رهبری با استناد به تاریخ، از حضور خجسته و پرتو افشانی های آثار گران سنگ اسلامی یاد می کند و با اشاره به اشتیاق و توجه غیر مسلمانان به بهره وری از این گنجینه های شکوهمند، خاطر نشان می سازد که جاذبه ی شورانگیز کتاب و بالندگی دانش و فرهنگ و کتاب خوانی از آغازین سال های حیات فرخنده ی اسلام، چنان دامنه ی گسترده ای یافت که تأثیر آن تا قرن ها تداوم داشت.
بی تردید پیرایش فرهنگ از زواید زیان آور و گسترش فرهنگ پاکی و خلوص در همه ی سطوح و برای تمام قشر ها به تلاش و هم بستگی فراوان نیاز دارد و کتاب می تواند در این عرصه، کارایی خود را به نیکی ظاهر گرداند.

منبع: 
راسخون ( http://rasekhoon.net/article/show/165270/درباره-ی-کتاب-و-کتابخوانی/ )
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۷/۱۹
  • ۲۱۳ نمایش
  • افروز جعفربگلو

نظرات (۱)

موفق باشید!!
پاسخ:
سپاس
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی