کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

کتابخانه عمومی بقیه الله واقع در شهر توریستی آبگرم از استان قزوین می باشد

کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

کتابخانه عمومی بقیه الله واقع در شهر توریستی آبگرم از استان قزوین می باشد

کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

شماره ی تماس کتابخانه بقیه الله آبگرم 02834762894

چگونه در ماه رمضان مطالعه کنیم؟

چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳ ق.ظ

1) درس خواندن را به ساعات اولیه‌ی صبح موکول کنید؛ زیرا در ابتدای روز هنوز گرسنگی به شما غلبه نکرده است. مثلاً پس از سحر بیدار بمانید و درس بخوانید.

2) هنگامی که گرسنه هستید و حوصله‌ی مطالعه ندارید مقداری استراحت کنید و سپس به سراغ فلش‌کارت‌ها یا خلاصه‌های‌تان بروید و نگاهی اجمالی به آن‌ها بیندازید.

3) برنامه‌ریزی را فراموش نکنید. قبل از شروع مطالعه برای خودتان مشخص کنید که قرار است در روزی که پیش رو دارید کدام مباحث را مطالعه کنید. اگر هنگام صبح موفق به اتمام آن‌ها نشدید خود را ملزم کنید که پس از افطار از دیدن برخی سریال‌های تلویزیونی خودداری کرده و به جایش برنامه‌ی خود را تمام کنید.

4) تست زدن، انرژی زیادی از شما نمی‌گیرد. می‌توانید با مطالعه‌ی درسنامه‌ی کوتاه که در ابتدای هر درس در کتاب آبی درج شده است مطالعه‌ی تستی خوبی داشته باشید.

5) آیات قرآن کریم حافظه‌ی شما را تقویت می‌کند؛ بنابراین بهتر است در روز چند آیه از قرآن بخوانید و به خداوند توکل کنید.

6) در طول روز سعی کنید خیلی از منزل خارج نشوید؛ زیرا گرمای هوا انرژی شما را می‌کاهد.

7) به فکر رقابت باشید و تصور کنید در لحظه‌ای که شما به دلایل مختلف از مطالعه دست کشیدید دانش‌آموزان بسیاری هستند که با وجود شرایط مشابه با شما سختی‌ها را تحمل کرده و با جدیت مطالعه می‌کنند. روحیه‌ی رقابت سطح انرژی را در شما بالا می‌برد.

در آخر به شما یادآوری می‌کنم که ایام تابستان به خصوص تابستان امسال که با ماه رمضان مصادف است فرصتی بسیار عالی برای سبقت گرفتن از سایرین است. برای گرفتن نتیجه‌ای خوب باید در زمان‌هایی که سایرین درس خواندن را رها می‌کنند با دقت بیش‌تری به سمت آن بروید؛ بنابراین به خود افتخار کنید و این فرصت طلایی را از دست ندهید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۷/۰۳/۰۹
  • ۱۹۸ نمایش
  • افروز جعفربگلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی