کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

کتابخانه عمومی بقیه الله واقع در شهر توریستی آبگرم از استان قزوین می باشد

کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

کتابخانه عمومی بقیه الله واقع در شهر توریستی آبگرم از استان قزوین می باشد

کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

شماره ی تماس کتابخانه بقیه الله آبگرم 02834762894

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • افروز جعفربگلو

کتاب «موریس و کتاب‌های پرنده» داستان مردی است به نام موریس که یک روز طوفان کاترینا تمام خانه و زندگی و شهرش را ویران می‌کند. موریس از شهر خود  رفته و مسیری را طی می‌کند  تا اینکه در بین راه زنی را در حال پرواز با کتاب‌هایش می‌بینند. زن در حالی ‌که ‌سوی آسمان پرواز می‌کند کتابی را سمت موریس پرت می‌کند. مهم این است که در میان خرابه‌ها و ویرانی‌ها، به دنبال راهکاهای سازنده باشیم و به دانستن بیندیشیم. این کتاب زندگی موریس را کاملاً تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و او را وارد دنیاها و تجربه‌های تازه‌ای می‌کند. کتاب‌ها برای موریس به پرواز در می‌آیند و خودشان را برای او می‌خوانند. موریس می‌‌تواند ارتباطی فراتر از معمول با کتاب‌ها برقرار کند. تا آن‌جا که با کتاب‌های پرنده پیر می‌شود و هنگام رفتن این کتاب‌ها هستند که او را به سوی آسمان می‌برند. در حالی ‌که موریس دوباره جوان شده و مثل همان روزی شده که برای اولین بار آن کتاب پرنده را دید. اما سرنوشت موریس به این‌جا ختم نمی‌شود. چون کتاب‌های او مانده‌اند و از خودش نیز کتابی به جا مانده که می‌تواند برای نسل بعد از خودش مفید باشد. 

نویسنده: ویلیام جویس

مترجم: فرمهر منجزی

  • افروز جعفربگلو

الا لالا عروسک‌ جان‌/ شاعر اسدالله‌ شعبانی‌؛

  • افروز جعفربگلو
مولف «کتابچه فروتن آشپزی» ضمن تصریح ربط های بنیادین تغذیه با فرهنگ، به پیوندهای ذائقه سنتی و فرهنگ این سرزمین و دگرگونی های اجتماعی آن (تو بخوان «تهاجم فرهنگی») نیز می پردازد. و جای جای این کتاب از ابراز نقد و نظر نمی پرهیزد. این همه مبتنی بر اصول چندگانه ای نگاشته می شود که اجازه نمی دهد واننده پا در هوا به یادگیری پختن خورش هویج،آبگوشت، بورانی ها یا نرگسی ها بپردازد. اصول فکری مد نظر به ترتیب عبارت اند از:

اول- به فراموشی نسپردن و پشت نکردن به سنت های آشپزی منطقه و سرزمین خودی.

دوم- ابطال این تصور که سنت علیه مدرنیته است. اگر سنت آشپزی نداشته باشی، امکان تغییرات مدرن را نمی توان داشته باشی.

سوم- از آن جا که دو اصل آخری حاوی مهم ترین ربط های مطرح در این کتاب هستند، مطالب به صورت نقل قول مستقیم آورده می شود.
 
  • افروز جعفربگلو

علی رضائیان در ابتدای کتاب با عنوان «مقدمۀ استاد» آورده است:
پژوهشگر اندیشمند جناب حجت الاسلام سید علی اصغر علوی در اثر ارزشمند خود تحت عنوان «آبروی علم» نسبت نهضت تولید علم با نهضت حسینی را مقایسه و تحلیل کرده است. به بیان دیگر نهضت ابا عبدالله الحسین به عنوان پارادایم متعالی در نظر گرفته شد و بایسته های علمی و وظایف دانشمندان که آن حضرت در جمع نخبگان ایراد فرمودند، تبیین گردید. در «نخستین مقتل مدیریتی » از دریچه مسائل مدیریت، تاریخ عاشورا را مرور می کند. راه فهم روضه ها را مدیر بودن می داند. مفاهیم تعهد سازمانی، برادری، همکاری یا عدم همکاری را کسی بیشتر درک می کند که در این وادی قدمی زده باشد. سازمانی را اداره کرده باشد و از مشکلات و مسائل سازمان اطلاعاتی داشته باشد.

در «دانشگاه هویزه» به مسائل از حوزۀ رفتار سازمانی پرداخته است و در این اثر جدید، «توجیه المسائل کربلا» کرانۀ ناگشوده ای را گشوده است. هنگامی که عمل انسان با باورها و ارزش های وی سازگاری نداشته باشد، آرامش ذهنی خود را از دست می دهد، برای آرام سازی خود دست به دلیل تراشی می زند و بهانه های فراوانی پیدا می کند. امید است مدیران بی شتر با این آثار آشنا شوند تا با راز ماندگاری یعنی تلفیق منطق و عاطفه آشنا شده و خستگی ناپذیری در دست یابی به هدف را تجربه کنند.

نگارنده خود نیز در بخشی از «مقدمه» آورده است:

یکی از سنت های الهی، سنت امتحان و ابتلاء است. بر اساس این سنت، همه بشر باید امتحان شوند تا معلوم شود که عیار خلوص شان چه قدر است. به عبارت دیگر، چه قدر قول و فعل شان با هم یکی است.

در این کتاب، ابتدا معنا و مفهوم توجیه را بررسی می کنیم. در ادامه به انواع و اقسام توجیه می پردازیم. سپس مهمترین مطلب این کتاب، یعنی توجیهات کسانی که امام حسین را یاری نکردند، مد نظرتان قرار می گیرد. توجیهات را در سه دسته بررسی می کنیم:

• توجیهات کسانی که با امام همراه نشدند.
• توجیهات کسانی که امام را ترک کردند.
• توجیهات کسانی که مقابل امام ایستادند.

  • افروز جعفربگلو

  • افروز جعفربگلو

  • افروز جعفربگلو

  • افروز جعفربگلو

  • افروز جعفربگلو

  • افروز جعفربگلو