کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

کتابخانه عمومی بقیه الله واقع در شهر توریستی آبگرم از استان قزوین می باشد

کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

کتابخانه عمومی بقیه الله واقع در شهر توریستی آبگرم از استان قزوین می باشد

کتابخانه عمومی بقیه الله آبگرم

شماره ی تماس کتابخانه بقیه الله آبگرم 02834762894

ماه رمضان و انگیزه مطالعه

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۳ ق.ظ

از فرصت ماه مبارک رمضان چگونه می توان برای مطالعه و کتابخوانی استفاده کرد؟
ماه رمضان فصل کتاب خوانی است. یکی از بهترین اعمال هم  تلاوت قرآن است.در روایات اسلامی آمده است که تلاوت قرآن همان مطالعه است.البته مطالعه ای که نه فقط در لفظ بلکه  با توجه در معانی ترجمه  و مفاهیم قرآن نیز باشد. 
 یکی از مهمترین برنامه های عبادی مومنان در ماه مبارک کتابخوانی است. البته کتاب الله در این ماه محور است اما باید به این نکته توجه داشت که همین  خواندن قرآن که از جانب خداوند توصیه شده، اشاره به این مساله است که  خدا می خواهد ما با کتاب مانوس شویم.
فضای معنوی رمضان و فراغتی که حاصل می شود. دور همی های افطار می تواند فضای مطالعه را بین خانواده ها و متناسب با ماه مبارک رمضان ایجاد کند. کودکان و نوجوانان، رفتار مومنان و برنامه های ویژه این ماه را در رسانه ها می بینند. این ها خود بخود سوالاتی در حوزه دین در ذهن بچه ها ایجاد و انگیزه بیشتری برای دانستن در حوزه دین پیدا  می کند. نتیجه اینکه ماه رمضان بهانه ای می شود که به سمت مطالعه بروند و میزان مطالعه افزایش یابد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۶/۰۳/۰۹
  • ۲۶۷ نمایش
  • افروز جعفربگلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی